perjantai 31. joulukuuta 2010

Uudet vuodet vaan sullekin!

Sil viisiin. Vierähti taas yks vuos pois jaloista pyörimästä. Mut ei tartte luulla, et suhtautuisin siihen kevyesti. Päin vastoin. Se on kaameaa. Ajan kuluminen on hirveetä. Se tarkoittaa vanhenemista. Ajan loppumista. Joskus sitten. Kumma miten täs kahden vuoden välissä aatokset menee aina tohon ajan vääjäämättömään loppumiseen. Kunkin kohdalla, jossain vaiheessa. Hui sentään, sanon minä.
Mut ei synkistellä sen enempää.

Funtsailin, et käviskö läpi mennyttä vuotta noin yleensä vai keskittyiskö itteensä. Jälkimmäinen tuntu paremmalle vaihtoehdolle. En nimittäin muista montaakaan kohokohtaa uutisista tai tapahtumaa kuluneelta vuodelta. Ellei oteta vaalirahasotkuja ja muita huonosta muistista johtuneita politiikan uutisia. Niistä olen omat aatokseni tänne präntänny, ni anti olla.
Vuos sitten olin untuvikko blogin pitäjä. Ei muuten ollu silloinkaan sanottavaa menneestä vuodesta...

Kattelin blogin tilastoja ja listasin mun luetuimmat jutut:

Kiistaton, ehdoton kärkipaikkan kingi on
Läpinäkyvä ihminen. Viikko viikolta se on top viis listan ykkönen, ni ei ihme, et se on myös koko vuoden luetuin. Hassu juttu. Meinaan, kun siin mä annoin vaan mielikuvituksen laukata. En tarvinnu tarkistella faktoja tai taustoja.Nähdä niin sanotusti vaivaa.

Listan kakkonen on samoin pitänyt pintansa ja kakkos paikkansa siltä ajalta kun tilastot ovat olleet olemassa.
Terveisiä pöydän alta oli kertomus kuohuviineistä. Testiryhmä vuosi sitten uutenavuotena maisteli skumppaa toisensa perään ja meikä referoi testin tulokset tänne blogiin.

Tanssii tähtien kanssa osat 2 ja 5 ovat olleet myös sitkeesti omilla paikoillaan kolmantena ja neljäntenä. Oli muuten hauskaa olla tuomarina. Ohjelmaa katto ihan eri tavalla, kun esityksistä tuli luvattua omat arvionsa antaa. Oli muistivihko esillä ja kynä kädessä joka kerran. Tuoreeltaan mielipiteeni muistiin merkkailinn, etten sit puuta heinää tänne kirjoittelis. Pitkäkestoinen muisti ei oo mun vahvuus.

Syksyn parhaita hetkiä tääl blogissa elettiin, kun tunnustuksia alkoi sateleen. Tico, ticoo on kans ollut vankka lukijamagneetti viidennellä sijallaan luetuimpien listalla. Mä olin kyl niin iloisesti yllätyksellä päähän lyöty, et meni pitkä aika totutellessa ajatukseen, et joku tykkää mun blogin jutuista. Et ihan tunnustuksen myöntää. Tattista vaan niistä, vielä kerran.

Nää on siis lukijoita kiinnostaneita juttuja.

No sit ne mun mielestä hyvät jutut. Tää kuuluu sarjaan "myönteinen palaute piristää"
Sen joutuu yleensä tekemään ihan ite. Niinkus huomaatte:

Häiriintynyt lumilauta kaatoi lautailijan. Ihan ehdoton paras. Siis mun mielestä. Mua sit ottaa nyky uutisoinnissa päähän, kun elottomista asioistakin tehdään syyllisiä. Aina vika on muualla kuin itsessä.
Tarkkana lekurissa. Pohdiskelin sitä, ettei ihminen enää tiedä kuka hädän hetkellä hoitaa. Oikea vai vale lekuri/hoitaja.Auttaako vai laittaako kylmäksi?
Läpinäkyvä ihminen. Joo tykkäsin sitä kirjoittaa.
Kriminaalit ruotuun. Olin täynnä raivoa. Porvoossa oli edellisen tappamisen jäljiltä vapautunut  elinkautisvanki posauttanut kolme ihmistä hengiltä. Kirjoitin vähän ajatuksiani lyhyistä tuomioista ja vankeinhoidon tuutilullaa meiningistä.
Kerjäläisen ketaleet. Juuh. Tääl ei maahan tulevia elätettäviä ymmärretä. Olin taas duunimatkalla kompuroinut useamman kadulla istuneen kerjäläisen jalkoihin ja kotiin päästyä istahdin koneen ääreen purnaamaan.
Vartijan monosta Kauhistelin tossa syksyllä vartijoiden toimintaa. Se on monesti syvältä.
Kotikommentaatori Olin just saanut uutta tietoa itsestäni. Pidän kuulemma helvetinmoista mekkalaa aina tv-uutisten aikaan. Oli ihan pakko jakaa tieto teidän muiden kanssa.
Miljoona miehet ja mistä hyvästä?? Olin kesälomalta paluu tunnelmissa ja kaikki hatutti.
Rulla jää hätää kärsivän käteen. Taas kerran yks tyhjä tötterö kädessä ja peppu pyyhkimättä niin päätin kirjoittaa mitä aattelin niistä paskiaisista, jotka jättää sen tyhjän wc-rullan seuraavalle istuntoon tulevalla.

Huomasin just et teidän lukijoiden ja mun mielipiteet menee aika kahtaalle. Ainakaan noi mun mielestä parhaat kipaleet eivät komeile top kymppilistalla tilastojen valossa. Paitsi Läpinäkyvä ihminen.
Mitäs tästä sit vois päätellä?
Ei vissiin muuta kuin et mä kirjoitan mitä kirjoitan ja te luette, mitä luette.

Kivaa on ollut seurassanne. Kirjoittelu jatkuu asioiden vierestä myös ensi vuonna.
Tänään meikä kittaa skumppaa olan takaa. Poreet kuuluu juhlaan.

Ei kuulkaa muuta kuin hauskoja juhlia ja hyvää uutta vuotta. Jokaiselle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails