maanantai 22. syyskuuta 2014

JHL:n lakko - ihan oikein

Nyt mä aattelin  - samalla kun skrivailen täs - ni pistää ajatukseni tiukkaan pakettiin. Oon kattokaas tän blogin alku ajoista lähtien epäilly, ettei kukaan jaksa mun sepustuksia lukee. Ne kun on pitkiä ku nenästä roikkuva jojo. Tiiätte, sellanen paksu ja vihree....


No mut, meinas meikä taas livetä ohi aiheen. Siis huomenna on tiedossa JHL:n lakko. Runsaasti julkisia toimintoja - lausutaan julkisia palveluja - on pysähdyksissä. No nyt tuol toimituksissa kaiken maailman valopäätoimittajat koittaa laittaa kansan ja nää huomisen lakkoilijat vastakkain. Lakolla kun vaikutetaan monen elämään: julkiseen liikenteeseen, päiväkoti ym. juttuihin. Et niinku kansa kärsii. Me viattomat -muka.


Hei mehän (tai en siis ainakaan minä, mut moni muu) ollaan tonne Stadin kaupungin valtuustoon nää oikeistolaiset äänestetty. Ja eduskuntaan kans. Nyt sitä saadaan mitä on tilattu. Oikeistolainen voitontavoittelun politiikka on täskin jutskassa johtanut siihen tilanteeseen, et mitä muuta työläinen voi ku mennä lakkoon. Muita keinoja ei duunareilla ole. Sen keinon JHL:n porukat käyttäköön.


Ja juman kekka sentään! Tota lakko-oikeutta ette meiltä veke ota. Jos se menetettäis, ei meil olis enää muutu ku työnantajien mielivaltaan ja rahan ahneuteen tyytyminen. Joo, joo, ei täs huomisessa lakossa lakko-oikeudesta ole kyse. Mut sanonpahan vaan. Tai onhan siinä. Lakko on oikeutettu.


Yks päivä menee vaikka päällä seisten. Vähän toi mun mies naris ku joutuu mut aamulla roudaan ihan toiseen suuntaan duunipaikalle ku minne se ite on menossa. Mut elämä on, sille ja meille kaikille.


Niin et Go For It, JHL. Mä oon hengessä mukana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails