maanantai 29. marraskuuta 2010

Tanssii tähtien kanssa - finaali

Voihan vitsi, kun meikä jännitti tätä skabaa. Älkää kysykä miksi. Ku en mä osaa vastata. Niin vaan kävi. Piti illan aikana oikein kaksi tuhtia glögiä lämmittää, et säpinä sisälläni laantui. Posket punasta hehkuen sitten istuin töllön edessä ja arvioin finalistien suorituksia.

Annetaan siis mennä.

Pari no 1. Laura Voutilainen - Marko keränen / Cha-cha / mun pisteet 8

No huh, huh teille tuomarit! Mitkäs ne arviointi perusteet nyt taas olikaan? Itse tanssiesitys vai tuotantofirman  ohjeet? Kun mä en taaskaan ymmärrä Lauran saamaa hehkutusta.
Mun mielestä Lauran tanssi oli jäykkää. Cha-cha silloin ekalla esityskerralla oli musta parempi kuin tämä. Hidas kappalevalinta antoi armotta näytön siitä, kuinka vaikeaa on täyttää musiikin jokainen hetki. Nekin, kun pitää odottaa seuraavaa musiikin iskua, et vois jatkaa matkaa. Oikeasti cha-cha on säpäkkä tanssi, jossa mennään eikä meinata. Vai mitä tuumaatte videosta.



Plussaa annan Lauralle pyörimisestä. Se ei ole helppoa, mut sen Laura osaa. On alusta alkaen osannut.

Lauran ja Markon toinen tanssi / Hidas valssi / mun pisteet 8

No nyt mä sen keksin, hei. Et mikä mun silmään Lauran vakioasennossa mättää. Se on yläselän kaari. Sen kun pitäis kääntyä naisella kauniisti ulos ja ylös kohti niskaa ja hallitusti taaksepäin taivutettua päätä. Lauralla se on toisin päin. Vähän niinkuin pyöreästi sisäänpäin. Tekee asennosta ahtaan ja tunkkaisen näköisen. Ilmavuus puuttuu. Kun pää sit keinotekoisesti niskasta käännetään taaksepäin, näyttää et hartia ja niska linja katkeavat. Särähtää silmään.
Tämänkään valssin kehuttu tunnelma ei mua sohvalla istuvaa tavoittanut. Mitenkä se on niin ulkokohtaista toi Lauran tanssi? Kuin se ei messissä olis henkisesti ollenkaan.

Lauran ja Markon free style-esitys / mun pisteet 9

Sanoisin et parasta Lauraa tässä kisassa kaikkinensa. Eniten vapautunutta sopivan rentoa ja esittävää tanssia. Oli ilmavuutta ja ilmaisua. Katsojan oli helppo katsoa. Parin esitys oli hyvin tasapainossa keskenään. Tasavahvoja. Tykkäsin.

Pari no 7. Antti Tuisku - Anna-Liisa Bergström / rumba / mun pisteet 9

Hyvä tunnelmainen esitys. Antilla rytmikäs ja miehekäs ote. Oikein ylpeänä daamiaan kuljetti läpi tanssin. Anna-Liisa niin viehättävä rinnalla. Mulle tää esitys myytiin ihan täydestä. Niinkuin Antin rumban ensiesitys jokunen viikko sitten.
Hei tuomarit siel paikan päällä! Mistäs teille maksetaan? Tuomaroinnista vai katsojien kirittämisestä puhelinten ääreen? Aatelin vaan...

Antin ja Anskun toinen tanssi / Hidas valssi / mun pisteet 10

Hyvä Antti! Hartiat alhaalla ja myös Anskulla tilaa tanssia. Meno näytti valssiin sopivan seesteiselle ja rauhalliselle. Rytmiä ja tunnelmaa tarjolla tässä esityksessä. Tykkäsin.

Antin ja Anskun free style-esitys / mun pisteet 10

Huh-hah-hei vaan! Olipa esitys. Hengästytti, vaikka vaan istuin sohvan nurkassa. Vauhtia ja menoa. Vahvaa tulkintaa iloisesta yhteistyöstä tämän parin kesken. Molempien tanssitaidot tulivat esille. Makee se Antin kärrynpyörä ja Anskun spiralit siin vieressä. Voihan vekkuli kun oli kiva veto.
Kerta kaikkiaan super lopetus koko kisalle. Jäi suupielet hymyyn vielä pitkäksi aikaa.

Ei tässä oo kahta sanaa enempää sanottavana:
Onnea Antti!  ja tietty ope Ansku.
Virtuaali kädenpuristus teille molemmille. Ja kiitos mainiosta syksyn piristyksestä.

Mä jään tyhjän päälle taas vähäksi aikaa. Kun loppui toi tanssi tv:stä. BB-talokin on tyhjentynyt. Diili saadaan finaliin tänään. Enää ei jää ku Kuorosota, mut se ei oo mulle mikään pakko. Katon jos muista/ehdin/viitsin.

Onneks kuitenkin ens sunnuntaina muistellaan menneitä syksyn tapahtumia tanssitähtioppilaiden harjoituksista ja muusta asiaan liittyvästä. Auttaa viesroitusoireissa.

2 kommenttia:

  1. ...mulle tuli niitteen jorinoista ja Lauran olemuksesta mieleen, että onkohan sillä Juniori tulossa? Maha pömpötti aavistuksen(yleensä ei yhtään), ja tuossa kisassahan kisaajat yleensä vain laihtuvat :-)

    VastaaPoista
  2. Veela: No hitsi, eipä meikä tollasta tullut ajatelleeksi. Mut, mikä ettei. Erikoisen näköinen tosiaan Lauran pömpöttävä maha oli... Mä kyl katoin sitä ihan vaan tanssiasennon näkökulmasta. Annetaan ajan kulua. Tää asia saa vastauksensa - suuntaan tai toiseen :)

    VastaaPoista

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails