torstai 26. elokuuta 2010

Helvetin lehmänmahat

Paha angsti. Toistuvasti. Mukana kulkeva laukku ja sen hallitsematon sisustus.
Nyt kannattaa miestenkin jatkaa lukemista. Ymmärrätte, minkälaisten haasteiden kanssa naiset kamppailevat.

Mun laukun käyttäjän urani aikana en ole laukkuun törmännyt, jossa tavarat pysyis järjestyksessä. Karmiva kaaos vallitsee. Ikinä ei mitään löydy. Ei ainakaan sitä, mitä etsit just silloin. Pengot, kauhot. Jos tilaa ympärillä on, lastaat laukun sisältöä ulos pohjattomasta säkistä. Nää nykyajan laukut kun ovat sellasia isoja lehmän pötsejä mukailevia ja muistuttavia pusseja.

Pahiten on kateisssa lompakko. Ja tietty kun pitäis kassalla olla nopee ja saada maksuväline pika pikaa esiin. Ensin lastaat ostokset kassan hihnalle ja vaik teet urheesti kaikkes löytääkses lombuukkenin, ehtii kassa jo sua katseleen tympeen näköisenä ja jonossa perässä tulevat huokaileen ja puisteleen päätään. Hiki otsalla siin  kiroilee ja kaivaa.

Tai entäs kun puhelin alkaa soimaan siel sun lehmän mahassa. Soittoääni raikaa, saat vittumaisia katseita ja epätoivoisena kourit laukun sisältöä. Helvetti! Siel se on, kun ääni kuuluu. Mut missä?

Kaikki pieni tilpehööri kynät, avaimet, huulipunat, kulkuluvat ja sen sellaset. Ei toivookaan löytää niitä. Ainakaan kun niitä tarttis.

Voittekste kuvitella, et kokoontaittuva sateenvarjokin voi olla jossain siel alimmaisena. Ehtiin siin saada kunnon kuurot niskaan ennenkuin apuväline on löytynyt. Jos se nyt edes löytyy.

Voi tietty sanoo, et järjestystä nainen. Laukkus on sun näkönen. Ryhtiä peliin. Ja tavarat aakkosjärjestykseen. Ihailen kaikki niitä, jotka ton osaa. Näiden nykylaukkujen kanssa.

Oon koittanut vaihtaa laukkuja koon perusteella. Ei oo auttanut. Koitan siivota laukun sisältöä aika ajoin. Ei auta. Ensinnäkin, mä tartten tai voin tarvita kaikkea mukana kulkevaa. Tavaroista luopuminen ei oo mun  juttu. Toiseks nää löysät peräsuolta muistuttavat laukut vaan upottavat sun kamat sinne jonnekin.

Mut helkkari kun mä sekoon laukkuni kanssa. Mikä täs auttais?

Ehdotuksii?

Attaseasalkku?
No ei hitossa!

4 kommenttia:

  1. Yksinkertainen ratkaisu: Etsi kunnollinen laukku! Kauniita ja samalla käytönnöllisiä laukkuja on olemassa. Usko pois! Minulla on käytössä sellainen, jossa on peräti 5 pientä taskus sisäpuolella. Lompakkoni, kannykkäni, kamerani, nenäliinani yms. ovat aina tietyssä taskussa ja löydän ne hetkessä.

    VastaaPoista
  2. Anu: Mä arvasin, et mun laukku ei oo se oikea mulle. Mutku, mutku... mä en tiedä mistä etsiä. Kun mä löydän vaan näit mahalaukkuja... Ai et mä kadehdin sua Anu ja kaikki niitä naisia, joiden asiat on laukussa järjestyksessä. Kun puhelin soi, käsi sujahtaa laukkuun ja noukkiin hetkessä soivan värkin esiin. Kaikki muukin näyttää löytyvän yhtä hallitusti. Sitä mä jaksan lumoutuneena katsella, aina kun joku kohdalle osuu.
    No, mä koitan löytää sen oikean. Laukun. Muuten pää hajoo :)

    VastaaPoista
  3. Kokeileppas tälläistä:
    http://www.etsy.com/shop/DivideAndConquer?ref=seller_info

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: Siis muutkin hajoo näiden mahalaukkujen kanssa. Eihän muuten olis tollasta taivaallista keksintöä tehty.
    Ei, mun täytyy mennä sinne takas. Näin muutaman ihan mulle sopivan... :)

    VastaaPoista

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails