maanantai 28. kesäkuuta 2010

Yllätys munkki

Mä pääsin vauhtiin taas tän postaamisen kanssa. Sen kunniaksi pistin itselleni haasteen. Sanotaan sellasen aamukamman. Ennen lomaa mä skivaan joka ikinen arkipäivä vähintään yhden ajatuksen tänne blogiin. Ihan silleensä lonkalta. Ajatus joka syntyy ja ehtii sen verran elää et muistan sen ja kirjaan ylös.

Mua on harmittanut hiljaiselo, jota olen ylläpitänyt täällä. Semmonen ei mun mielestä ole lukijoita kohtaa reilua. Niin et nyt muuttuu meininki. Ainakin lomaan asti. Sinne on 9 arkipäivää. Viikonlopun olen kaikenlaisten yhteyksien tavoittamattomissa. Se jää väliin. Mut jos löhöillessä jotain kuolematonta sattuis mieleen tulemaan raportoin siitä heti arkena. Muistikirja kulkee messissä.

Tän päivän ajatus lähti tästä liikkeelle. Metrossa osui silmään vastapäätä istuneen matkustajan käsissä ollut iltapäivälehti, jonka otsikossa kerrottiin yllästyshäistä. Katariina Souri on mennyt naimisiin. Yllättäen. Keneltä?

Sanonta yllätyshäät, yllätysraskaus, yllätysero saa mut aina äimäksi. Et niinku keneltä yllättäen? Jos ajattelee asianosaisia, niin tuskin. Kyllä häät sovitaan edes sen verran ajoissa, et saadaan joku toimittamaan seremonia. Eikä raskaaksi kukaan oikeasti yllättäen tule. Eri asi on, käyttääkö ehkäisyä. Mut kyl me kaikki bilsan tunneilla ollaan sen verran oltu, et selväksi tuli naisen ja miehen yhtymisestä se, et raskaaksi voi tulla. Eikä kukaan yllättäen eroa. Kyl ne kuviot pikkuhiljaa hilautuu siihen jamaan.

No keneltä yllättäen? Ei kai kukaan kuvittele, et kansa jotenkin odottaa sille ilmoitettavan hyvissä ajoin edellisen kaltaisista tapahtumista. Ei me niin vaativia olla.

Jäljelle jää toimittajat. Ne raukkaparat on pettyneitä, kun jäi hyvä stoori tekemättä, kun ei etukäteen tienny asioista mitään. On vaan uutisoitava jonkun virallisen lehdistötiedotteen sisältö ja kaivettava vanha kuva julkkiksesta toimituksen arkistoista. Toimittajia harmittaa. Ne tulivat yllätetyiksi.

No hei, mullekin osui yllätys. Munkki tohon kahvikupin viereen. Kuin se noin - yllättäen ;)



Soon huomiseen.


2 kommenttia:

  1. Voi kuule.. Älä stressaa meidän lukijoiden vuoksi. Väkisin kirjoittaminen kostautuu pian niin, että lopetat kokonaan touhun. Mulle kävi aikoinaan niin. Pistin pillit pussiin, kun multa alettiin kyselemään missä jutut ja väkisin nitä väänsin.
    Juttujasi olisi kiva lukea joka päivä, mutta kyllä niitä jaksaa odotellakin. Omaan tahtiin vaan..

    Ärsyttäää tosiaankin kaikki yllätys-otsikot.

    VastaaPoista
  2. Anu: Voi ihanaa. Kiitos helpottavasta kommentistasi. Mä oon kato vähän sellanen higge, et meinaa paineita tulla ihan kaikesta.
    Nyt on kuitenkin sellainen tunne ja into, et vois irrota juttuja joka päivälle, niin kiinni pidän lupauksestani. Kattoo kuin käy. Sit voi lomalla relata ;)
    Juu, yllätys-otsikot BUUUU!

    VastaaPoista

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails