perjantai 2. huhtikuuta 2010

Kaiken maailman vääntöä

Kyllä se tuntuu. Tunti. Kuuskymmentä minuuttia. Hetkinen lasketaan... mä käyn vähän (tavallistakin) hitaammalla. Niin siis se tekee 3600 sekuntia. Laskinkohan oikein? No sama se. Kun väsyttää.

Koko viikon viisareiden väännön jälkeen mun kroppa on jätättänyt virallisesta ajanlaskusta. Huojentuneena olen lukenut asiantuntijoiden lausumia kesäaikaan siirtymisen vaikutuksista ja turhuudesta. Ovat sitten vihdoin viimein virallisesti samaa mieltä mun kanssa. Tällä kellopelillä on todettu olevan terveyshaittoja. Jep!Mä olen tiennyt ton saman asian jo vuosikausia. Tunti eteenpäin väsyttää, saa ajatukset harottamaan. Pimentää jo valoisiksi muuttuneet aamut. Illat se valaisee pidemmälle, mut kun mä en sellaista luksusta kaipaa. Erityisesti silloin, kun haluan käydä nukkumaan. Kuulun niihin nukahtamis- ja univaivaisiin, joita valo ja ääneet häiritsevät. Estävät nukahtamisen. Herättävät kesken unien. Kokemuksesta tiedän, et sopeutuminen vie pari viikkoo. Sit mäkin olen virallisesti kesäajassa. Siihen asti on kestäminen ylen palttista väsymystä. Ja hatutusta.

Luin pikaisesti postin kokeilusta avata ihmisten kirjeet, skannata ne ja lähettää sähköpostilla vastaanottajille. Säästyy kustin aikaa. Ei tartte joka päivä postia polkea. Tästä kevät väsymyksestä johtuen, en jaksa paljon nyrkkiäni moiselle heiluttaa. Mut syvältä toi homma on. Olkoonkin, että tossa kokeilussa on vapaaehtoisia mukana, mut jos se ottaa ja muuttuu oikeaksi postinjakotoiminnaksi, niin ei käy. Ainakaan mulle. Ja miksei siitä tulis vähintäänkin jonnekin haja-asutus alueille vallitseva käytäntö. Piloteilla kun on valitettavan usein tapana muuttua käytännöksi.

Ajatus omien kirjeiden avaamisesta ja käsittelystä ei tunnu yhtään mukavalle. Vaikka kuinka toimeen valituilla onkin vaitolovaatimukset ja kirjeet avattais jossain lukkojen takana. Mut ihmisiä nekin on. Koskaan ei vois luottaa, et sainko kaiken mitä kirjeessä oli. Jäikö ehkä jotain tulematta perille. Ja mitäs sitten, jos joku lasku tai muu aikaan rajattu asia jää hoitamatta, kun "kirje" ei tullutkaan perille. Eksyyhän tietty nyky systeemilläkin välillä kirjeitä väärin paikkoihin tai ei minnekään, mut et olis systeemi, jossa kirje lähtee ja päätyy postiin, jossa se "käsitellään" ja mä saan sen käsitellyn version. Juu, ei ole mun juttu. Vastustan.


Kuva: Helsingin Sanomat 2.4.2010

No sitten tää Tiura. Marja Tiura. Uusimassa Apu-lehdessä kertoilee, kuinka keskustalaiset Jarmo Korhosen johdolla olisivat häntä riveihinsä houkutelleet. No Korhonen siihen että höpö, höpö. Se olikin hänen mukaansa Tiura, joka kyseli aukeisiko keskustan riveistä mahdolllisesti ministerin paikka. Jos niinku puoluetta vaihtais. No nyt kun yllättäen tässä on kaksi aivan eri versiota asiasta, niin Tiura turvautuu epäilyyn, että joku on varmaan esiintynyt Tiurana ja tiedustellut keskustalta mahdollisuuksia päästä ministeriksi. Jos niin ku puoluetta vaihtais. Tiura meinaan....

Ei juma. Jos ei saa kansa politiikoistaan selvää, niin ei ne näytä poliitikot saavan itse itsestäänkään selvää.

4 kommenttia:

  1. Tuo kirjeiden avaamisjuttu on varmaankin aprillipila. Onhan?! Pakko olla!!!

    Kesäaika on per**estä!!! (anteeks)
    Minä sopeudun helposti tunnin muutokseen, mutta pidän touhua täysin turhana. Mitenhän me saisimme moisen systeemin pois..? Mielenosoituksia, adresseja, lakkoja,.. Jotakinhan tässä olisi tehtävä, koska niin moni on sitä vastaan.

    VastaaPoista
  2. Anu: Uutinen oli Hesarissa 31.3.2010. Niin et ei taida olla aprillia - valitettavasti. Tämän päivän Karlssonin pilakuva liittyy aiheeseen. Lisäsin tohon mun kirjoitukseen sen äsken.

    Juu, ei haittaa kirosanat oikeissa paikoissa. Kesäaika alas - ryhmän vois kyl kyhätä kasaan :)

    VastaaPoista
  3. "Tilaamasi luomulammas tuli liitteenä."
    Heh heh heheheehhhe..... Toi oli hyvä! ;D

    VastaaPoista
  4. Anu: Naurattaa muakin :D Tollaset välähdykset ajankohtaisista aiheista viihdyttää mua kovasti. Joillakin on oivaltamisen lahja.

    VastaaPoista

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails