tiistai 29. joulukuuta 2009

Lifestyle-elämäntyyli osuus

Uutena polkkaajana mä vielä etsin itseäni. Mikälainen blogin pitäjä mussa perimmiltään asustaa? Suulas ja kova puhumaan ainakin, mut mitä mä haluan kertoa nettiavaruudelle. Ja mitä lukijat haluais lukea? Mä viihdyn tääl näppäinten takana paljon paremmin, jos joku lukee näitä juttuja.

En tykkää suomenkielen seassa muista kielistä. Noin periaatteessa. Suomenkieli sellasenaan ja muut kielet sit ominaan. Mut välillä on vaikea erottaa niitä toisistaan. Kotimaista ja vierasta. Moni englanninkielen sana kun on jo niin vakiintunut suomenkieleen, ettei sitä edes huomaa.

Pohdinkin tämän postauksen otsikkoa. Kaikki tietää lifestylen, mut miten sen sanois yhtä jotenkin painokkasti suomeksi: elämänstyle, laiffistaili, stylelaiffi, elämänmeno, elämänmuoto, elämäntyyli... ota näistä nyt sit selvä. Elämäntyyli puras mua parhaiten. Eli tästä eteenpäin mun lifestyle osuudet - luulen niitä tulevan aika paljon - on elämäntyyli osuus. Enks ookin omaleimainen. Räpyttää silmiä viattoman näköisenä. Pyörähän on jo keskitty, mitä sitä uudelleen vääntämään.

Mä sulattelen joulun aiheuttamaa ähkyä. Syön duunissa jotain kevyttä ja olen illalla nestepaastolla. Nää välipäivät menköön pikkasen viihteellä. Ei jurvaisissa - sisso sentään, vasta uutenavuotena pikkasen etukumaraa ;) - mut niin, et saa noi joulu glögit pois päiviltä. Mä tykkään vaaleasta glögistä ihan kympillä. Ennen joulua koukkasin joka päivä alkomahoolipuodin kautta ja kipitin pullo laukussa kotiin. Keräsin juhlajuomaa varastoon. Mikään ei ole ikävämpää kuin että glögi loppuu ennen kuin itse ehtii siihen kyllästyä.

Wikipedia kertoo seuraavaa: Glögi on maustettu, kuumana nautittava, yleensä alkoholipitoinen juoma (vertaa Glühwein, hehkuviini). Glögin kantamuotoa, maustettua viinaa, käytettiin muun muassa virvoittamaan kylmässä säässä ratsastaneita tai hiihtäneitä viestinviejiä ja postimiehiä Pohjoismaissa.

On ne keksineet hyvän juoman. Kippis sille.

Mikäs on sun lemppari juoma jouluna/uutenavuotena/vappuna/jussina?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaa omat mietteesi aiheesta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails